09 de novembre 2015

Ruta: Pujada a la Serra Mitjana.

2-PUJADA A LA SERRA MITJANA
(L’ALCORAIA-ALACANT)

La pujada a la Serra Mitjana la iniciarem des del punt quilomètric 7,500 de la carretera de l’Alcoraia, pel camí que s’inicia en la mateixa revolta de la carretera , a la dreta si venim des de sant Vicent. Podrem deixar els nostre vehicle aparcat i començar a caminar o pujar pel camí amb el vehicle fins l’última casa. Des d’allí veurem la senda que ix per la dreta, pel mig del pla i puja cap a la serra.

A uns tres-cents metres ve una zona on la senda es fa més difícil pujant un petit tossal , però una

vegada superat podem fer el primer descans i veure la vista del camí fet.
Ja recuperats continuem per la senda, envoltats de xares, espí , vareta de Sant Josep, timons, alguna carrasca... fins on acaba, que són els plans que hi ha dalt, enmig de la serra.

A partir d’aquí continuarem caminant cap a l’esquerra i ,deixant a la vora l’únic pi que trobem, ja sense senda, iniciarem la pujada al cim de la part esquerra.

Aquí trobarem alguns romers, timons, coroneta de frare i moltes plantetes de sajolida, la planteta que s’utilitza en esta zona per a donar sabor a les olives amb aigua i sal.

Una vegada dalt de tot podem recórrer el cim i anar gojant de les vistes....

Després podem baixar cap a la dreta, fins al cim que queda per damunt de les pedreres d’extracció de pedra per a la fàbrica de ciment, i des d’allí observar tota la part de la Serra Fontcalent i tota la zona sud...Per tornar seguirem el mateix camí, procurant no esvarar-nos en la baixada .